t

16 stycznia 2015

jak zrobiłam nowy nagłówek?

Dziś trochę w innych klimatach, a mianowicie chciałabym Wam pokazać jak prosto zrobić nagłówek oraz w jaki sposób wgrać zdjęcie gdy jest za duże :) Zapraszam...

Krok I
Znajdź 4 (w moim przypadku) pasujące do siebie wielkością zdjęcia
Krok II
Odwiedź stronę http://apps.pixlr.com/express/ kliknij kolaże.
Krok III
Wybieramy jaki chcemy kolaż, oraz wgrywamy zdjęcia klikając w poszczególne okienko.
Krok IV
Jeśli chcemy zaokrąglić swoje zdjęcia trzeba tylko przeciągnąć suwak w rameczce ,,Roundness" i gotowe - klikamy finished
Możemy też coś dopisać - ja korzystam z Photoscape.

Teraz trzeba tylko wgrać :)
Często jest tak, że zdjęcie jest za duże, blogger ma ograniczenia wielkościowe: Możesz przesłać pliki JPG, GIF i PNG o rozmiarze maksymalnie 300 KB. Jako pełnego tła używaj obrazów o rozdzielczości 1800 x 1600 pikseli lub większej. 

Ale my możemy je oszukać :D Wchodzimy w szablon ->dostosuj -> tło; następnie wgrywamy jakiekolwiek zdjęcie WAŻNE! PAMIĘTAMY JAK SIĘ NAZYWAŁO! Następnie dajemy nie powielaj sąsiadująco i wyrównujemy do środka zapisujemy klikając w prawym górnym rogu Zastosuj do bloga. 

Teraz musimy wgrać to prawidłowe tło/zdjęcie. Wchodzimy na http://pl.tinypic.com/ wgrywamy zdjęcie i kopiujemy 3 link

Teraz ,aby wgrać prawidłowe większe zdjęcie trzeba wejść w szablon -> Edytuj Kod HTML i wyszukać nazwy swojego obrazka, które wcześniej wgrywaliśmy. Klikamy ctrl +f i wyskakuje nam okienko, w którym możemy wyszukać naszą nazwę. Usuwamy obecny url i wklejamy nasz link z tinypic.com :) Zapisujemy klikając zapisz szablon i GOTOWE! 


ZRÓBCIE SOBIE TAKŻE KOPIĘ ZAPASOWĄ SZABLONU BLOGA JAKBY COŚ POSZŁO NIE TAK!
A GDY COŚ WAM NIE WYJDZIE SPOKOJNIE MOŻECIE KLIKNĄĆ W WYBIERZ PLIK I WGRAĆ Z POWROTEM STARĄ WERSJĘ.

Mam nadzieję, że dałam Wam jakiś pomysł na nagłówek, a może nawet pomogłam :D

Chcecie się dowiedzieć jak dodać ramkę na gadżet na górze jak u mnie? Piszcie w komentarzach.

10 komentarzy:

  1. Tez uzywalam tej stronki :)

    Pozdrawiam
    www.dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Efekt bardzo fajny też preferuję prostotę

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładny nagłówek ;) jest taki przejrzysty i schludny :) pewnie dzięki tej bieli :) też korzystam z tego programu. Robię na nim kolaże ale zdjęcia przerabiam w http://www.picmonkey.com/ nie wiem czy go znasz :) jest bardzo fajny :))
    Pozdrawiam :)

    P.S musiałam usunąć poprzedni komentarz bo zrobiłam tam taaaaki paskudny błąd ortograficzny, że aż wstyd :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rzadko przerabiam zdjęcia, ale jak już coś to własnie w PhotoScape. Prosty i przydatny program :)

      PS Nawet najlepszym się zdarza :p

      Usuń