t

15 stycznia 2015

Jak rosną paznokcie? + wyniki

Jak rosną paznokcie? Ile milimetrów paznokcia przybywa w ciągu tygodnia? Które paznokcie rosną najszybciej?
Zawsze zastanawiałam się jak rosną paznokcie ;p I jakoś nigdy nie poszukałam tego w necie. Dziś chciałam Was uświadomić (jak jeszcze nie wiecie)

Nasze paznokcie zbudowane z keratyny, są prawie przezroczyste. Płytka paznokcia stanowi z jednej strony ochronę czubka palca, z drugiej ułatwia naturalne u człowieka chwytanie. Keratynowa płytka jest osadzona w tzw. łożu paznokcia, z którym jest zrośnięta. Dzięki takiemu sposobowi umocowania paznokieć może służyć jako "narzędzie", np. do drapania, skubania i dłubania. W tym miejscu skóra właściwa jest połączona z okostną kości palca i pozbawiona warstwy tłuszczu.

Strukturę paznokcia tworzą zrogowaciałe, ułożone warstwami komórki skóry. Liczba tych warstw waha się od 100 do 150. Grubość paznokcia wynosi od ok. 0,05 mm (u noworodka) do ok. 0,75 mm (u dorosłego). Widoczna u wielu osób biała, półokrągła część u nasady paznokcia nazywana jest lunulą lub obłączkiem. Ten półksiężyc o perłowej barwie jest jaśniejszy, bo warstwy keratynowej blaszki w tej części paznokcia są słabiej zrośnięte. Lunula tworzy wraz z korzeniem paznokcia tzw. macierz, stanowiąc tym samym jedyną żywą część paznokcia. 

Paznokcie u rąk rosną przeciętnie 1 mm na tydzień, ale z różną prędkością – najszybciej w palcu środkowym, najwolniej w kciuku. Podstawą wzrostu są procesy rogowacenia komórek skórnych
z dala od obrąbka naskórkowego paznokcia. Stwardniała keratyna jest przesuwana powoli do przodu, a twardniejąc, tworzy płytkę paznokcia.


Musze przyznać, że to nic ciekawego :p Myślałam, że rośnięcie paznokcia jest ciekawsze, no ale cóż... 
A jak u Was rosną paznokcie? Który rośnie najszybciej? 
W moim przypadku najszybciej rosną małe paznokcie potem kciuk, wskazujący, środkowy i serdeczny :)



Wiem, że czekacie na wyniki szminkowego rozdania Golden Rose Velvet Matte! I to dziś ogłoszę zwyciężczynię.... 

Szczęśliwą posiadaczką szminki w odcieniu 04 jest....

ZUZA
Moje gratulacje i czekam 3 dni (do niedzieli) na maila z adresem do wysyłki, po 3 dniach losujemy następnego
(tj poniedziałek rano)

Dziękuję wszystkim serdecznie za udział i nigdzie nie uciekajcie! Niebawem kolejne rozdanie :)

15 komentarzy:

  1. Gratuluję, a tak niewiele brakowało hi hi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi najszybciej rosną paznokcie u małych i serdecznych palców ;-) Gratulacje dla zwyciężczyni! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje rosną za szybko, w ciągu 2 tygodni mam paznokcie długości sporych tipsów :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, chciałabym tak! Moje jak są już długie, wyhodowane to zaraz się łamią po bokach... Smaruję przeróżnymi specyfikami i nic.

      Usuń
  4. U mnie szybko rosną :) najszybciej mały i serdeczny :) Gratuluję zwyciężczyni ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. o jeeej to chyba ja wygrałam :D już piszę maila :))
    moje paznokcie rosną szybko tylko jak sa pomalowane lakierem, jeśli nie to stoja w miejscu przez długi czas..

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie narzekałam na szybkość wzrostu paznokci, jednak w ostatnim okresie nie byłam z nich zadowolona - zniszczyłam je dwukrotnym zabiegiem żeli i hybryd.
    Post bardzo ciekawy, nigdy jeszcze się z takim nie spotkałam. Dobrze dowiedzieć się nowych rzeczy. :)

    Jako dziecko myślałam, ze paznokcie i włosy rosną od końcówek, a nie przy skórkach ;)

    Pozdrawiam, zapraszam. Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje od jakiegoś czasu nawet fajnie rosną :) Ale nadal są słabe :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi zarowno paznokcie jak i wlosy rosna w zaskakujacym tempie. Wszyscy dziwia sie, jak to jest mozliwe. Nigdy nie zwocilam uwagi, ktory paznokiec rosnie szybciej - wydaje mi sie, ze dziala to raczej rownomiernie. Niestety po nalozeniu lakieru, po 2-3 dniach widac juz odrosniete paznokcie...

    Pozdrawiam
    www.dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciężko powiedzieć, ale ostatnio moje paznokcie jakby "zwolniły" :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje paznokcie rosną niestety baaardzo powoli :(

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie każdy rośnie w swoim tempie, na palcach wskazujących najszybciej, a na środkowych najwolniej i denerwuje mnie to :D

    No i gratulacje dla zwyciężczyni :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje paznokcie rosną w ekspresowym tempie, ale na czołówkę zawsze wychodzi palec wskazujący i środkowy :)

    OdpowiedzUsuń